مطالب مرتبط:
میوه  باکس سرمایه جذب کرده است | جذب سرمایه

میوه باکس سرمایه جذب کرده است | جذب سرمایه

علی محمد زاده بنیانگذار استارت‌ آپ خدماتی میوه‌ باکس در مورد اینکه این کسب‌ و کار چرا و چگونه شکل گرفته است، می‌گوید: «حدود ۲۰ ماه پیش میوه‌ باکس شروع به کار کرد. تقریبا ۵-۶ ماه اول تنها به دنبال ایده می‌ گشتم؛ ایده‌ های زیادی بود ولی در مورد هیچ‌ کدام فکر ...

۴ عامل اساسی تاثیر گذار در درآمد یک فریلنسر

امروزه شغل های فریلنسر به عنوان یکی از در آمد زا ترین شغل ها شناخته کی شوند. تا پیش از این، فریلنسرها یعنی افرادی که به عنوان فریلنسر کار می کرده اند درصد کمی از جامعه شالین را به خود اختصاص می دادند اما امر ...

استارتاپی که کارهای طلاق توافقی را انجام می دهد

استارتاپی که کارهای طلاق توافقی را انجام می دهد

استارتاپی که کارهای طلاق توافقی را انجام می دهد ویورس یک شرکت فناوری حقوقی آمریکایی است که در زمینه طلاق توافقی تخصص دارد. میشل کراسبی، وکیل سابق، و جف رینولدز، مدیر بازاریابی، این استارت‌آپ را راه‌اندازی کردند. ...

10 کشور فین تکی جهان

10 کشور فین تکی جهان

برآورد اکوسیستم های استارت آپی جهان در سال گذشته حاکی از آن است که نقشه جهانی ابتکار و ابداع تغییرات بزرگی داشته است. برای مثال شانگهای به جمع ۱۰ نام نخست ملحق شده در حالی که برلین دیگر صدر نش ...

دومین همایش ملی «جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار»

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ اصفهان- میدان فیض- سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان ...

بیه و مالیات؛ دغدغه فعالان کسب و کارهای نوپا

مطلب بیه و مالیات؛ دغدغه فعالان کسب و کارهای نوپا برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/   براساس اطلاعات موجود، دغدغه فعالان کسب و کارهای نوپا ، بیمه ...

هنوز هم به قطار در حال حرکت سنگ می زنند

هنوز هم به قطار در حال حرکت سنگ می زنند

چند سال پیش بود. نشسته بودم روبه‌روی بهروز فروتن در دفتر نقلی‌اش در فرمانیه تهران. بنیانگذار یکی از مهم‌ترین برندهای صنایع غذایی ایران از مسیری که طی کرده بود، می‌گفت. پر انرژی بود و سراسر طنازی. می‌گفت بارها و بارها پولم را خورده‌اند، کارخانه‌ام را بالا کشیده‌ان ...

یوز دیزاین؛ موشن گرافیک برای استارت آپ ها

یوز دیزاین؛ موشن گرافیک برای استارت آپ ها

با ظهور شبکه‌های اجتماعی چند‌سالی است که بازار تبلیغات نیز دستخوش تغییر شده است. کسب‌وکارها به خصوص استارت‌آپ‌ها دیگر کمتر سراغ تبلیغات پر‌زرق‌و‌برق و پر‌هزینه محیطی می‌روند و ترجیح می ...

سؤالات هوشمندانه  در مصاحبه های شغلی

سؤالات هوشمندانه در مصاحبه های شغلی

مدیران باذکاوت، زمانی که می‌خواهند فردی را استخدام کنند، روی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و تخصص‌های حرفه‌ای و شخصی متمرکز می‌شوند. آنها به ‌سرعت کاندیداها را بررسی می‌کنند و پیش از اینکه وقت خود را با ...

جذب مشتریان توسط تجربه کاربری موفق

جذب مشتریان توسط تجربه کاربری موفق

کسب و کارها می توانند با ارتقا دادن بخش های خدماتی و پشتیبانی و مهیا کردن تجربه کاربری جذاب و به یاد ماندنی، مشتریان بیشتری را جذب کنند. ...

وضعیت استارت آپ ها در کشورهای خاورمیانه

وضعیت استارت آپ ها در کشورهای خاورمیانه

به گزارش تیتربرتر - کشورهای منطقه هر کدام به نحوی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی پیشرفت داشته اند؛ البته در حوزه پیشرفت تکنولوژی و حرکت به کسب و کارهای آنلای ...

کارگاه آموزشی امور حقوقی، بیمه و مالیات کسب و کارهای نوپا

کارگاه آموزشی امور حقوقی، بیمه و مالیات کسب و کارهای نوپا

کارگاه آموزشی امور حقوقی، بیمه و مالیات کسب و کارهای نوپا به همت تیم برگزاری رویداد نوآفرینان در ۴ اسفند ماه سال جاری در پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. ...

استارت آپ ها اقتصاد را تکان می دهند!

کیوان جعفری فشارکی - مدیرعامل یک کسب و کار نوپا - در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که ایران به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک حمل و نقلی می تواند محل مناسبی برای ترانزیت بین المللی و مخصوصا کشورهای گروه ۲۰ باشد، گفت: نبود ساماندهی منظم سیستم های حمل و ...

تشک خواب نوزاد، یک ایده جالب

یک مادر فنلاندی موفق شده مشکل قدیمی بی خوابی را برای کسانی که تازه پدر و مادر شده‌اند، حل کند.هانا سیسالا که در هلسینکی استارت آپ راه انداخته، بعد از این که یک شب، خودش نتوانست دختر کوچکش را بخواباند، به این فکر افتاد تا تشکی بسازد که خود ب ...

تولید ثروت و اشتغال در گرو شهر هوشمند است

تولید ثروت و اشتغال در گرو شهر هوشمند است

به گزارش تیتربرتر - "سیدحمید کلانتری" ظهر امروز (شنبه) در هفتمین رویداد ملی استارتاپ در شهر هوشمند که از سوی تعاونی پیشگامان یزد برگزار شد، اظهار داشت: تغییراتی که در طول یک قرن اخیر در ...

درخواست های هوشمند سوالات در مصاحبه های استخدامی

سؤالات هوشمندانه در مصاحبه های شغلی

مدیر بهترین زمانی که فردی می خواهد در کار است . در طیف وسیعی از مهارت ها و رشته های شخصی و متمرکز شده است. به سرعت نامزدها به نقد و بررسی آنها را قبل از زمان خود را با جلسه مصاحبه هدر خواهد از دست دادن مقدار زیادی از رزومه به خط تعیین اصطلاحات. حتی در جلسه مصاحبه همچنین هوشمندی و هوش از قلب حیاتی است. به خصوص که در تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۸۱ درصد کاندیداهای شغلی، در جلسه‌‌ مصاحبه دروغ می‌گویند.سؤالات سنتی مصاحبه‌های شغلی، زیاد روشنگر و مفید نیستند. ولی مدیران باهوش، با توجه به نکات مهمی که  ازرزومه‌‌ فرد برداشت کرده‌اند‌ که غالبا فراتر از نوشته‌های داوطلب مذکور است، سعی می‌کنند در طول جلسه‌‌ مصاحبه متوجه شوند که این فرد واقعا چه تأثیری در آینده‌‌ سازمان خواهد داشت.بر همین اساس سوال‌های خاص مصاحبه‌ای ۴مدیرعامل برتر جهان را مرور می‌کنیم تا ببینیم نخستین اولویت آنها در استخدام کارمندان چیست:  برایان چسکی، مدیرعاملAirbnb حتما ماجرای مشهور شروع به کار چسکی را شنیده‌اید؛ او و هم‌خانه‌اش چند تشک بادی خریدند و اتاقشان را به افرادی که برای شرکت در یک کنفرانس طراحی صنعتی به شهر آمده بودند و موفق به رزرو هتل نشده بودند، اجاره دادند. هدف اصلی چسکی این بود که بتواند پیش‌پرداخت و اجاره‌خانه‌اش را بپردازد، ولی درعین‌حال آماده بود که روی راه‌حلی که پتانسیل بسیار بالاتری از پیش‌بینی‌های او داشت، سرمایه‌گذاری کند. چسکی در طول جلسه‌‌ مصاحبه، صرفا از داوطلب نمی‌خواهد پیشرفت‌های حرفه‌ای خود را شرح دهد، بلکه مشتاق است ببیند او چه دستاوردهایی داشته و چه راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیشین ارائه داده است. او در مصاحبه‌ای به نیویورک‌تایمز گفت:«من از کارمندان می‌خواهم ماجرای زندگی‌شان را در ۳ دقیقه تعریف کنند و سعی می‌کنم از خلال آن، به تجربیات و تصمیماتی که آنها را به انسان فعلی تبدیل کرده، پی ببرم.»  نیل بلومنتال، مدیرعامل واربی پارکر استخدام کردن افرادی که با فرهنگ شرکت شما سازگارند، کار ساده‌ای نیست، زیرا اغلب اوقات پیچیدگی شخصیت انسان‌ها مانع از این می‌شود که به الگوهای رفتاری واقعی آنها پی ببرید. به همین دلیل هم غالبا فرهنگ شخصی، تنها فاکتور پذیرش در یک مصاحبه محسوب نمی‌شود‌ اما این موضوع باعث نمی‌شود نقش هماهنگی و تطبیق سازمانی، کمرنگ‌تر شود.  نیک بلومنتال ترجیح می‌دهد در طول جلسه‌‌ مصاحبه، با سؤال‌های رندوم و غیرمنتظره، به شخصیت داوطلبان پی ببرد. او دریکی از مصاحبه‌هایی که با نیویورک‌تایمز داشت، توضیح داد که یکی از سؤال‌های مورد علاقه‌اش این است: «آخرین بار چه زمانی و برای چه مراسمی لباس مبدل پوشیدید؟»  البته این پرسش بدان معنی نیست که کارمندان استخدام‌شده در واربی پارکر، باید لباس خاصی بپوشند. به گفته‌‌ بلومنتال، پاسخ داوطلبان به این سؤال نمودی از شخصیت واقعی آنهاست. مثلا اگر پاسخ فردی حاکی از این باشد که او خودش را زیاد جدی می‌گیرد، طبیعتا با فرهنگ واربی پارکر سازگار نیست.  جف بزوس، مدیرعامل آمازون اکثر داوطلبان شغلی خودشان را آماده می‌کنند تا در جلسه‌‌ مصاحبه، از موفقیت‌ها و پیروزی‌هایشان صحبت کنند. اما جف بزوس سؤالاتش را طوری طراحی می‌کند که گویی مخاطب، روی صندلی داغ نشسته است! به عقیده‌ او، مسئولان استخدام باید متوجه شوند که کارمندان در شرایط مختلف چقدر مسئولیت‌پذیرند، چگونه اختلاف‌نظر خود را با رئیسان غیرمنطقی مدیریت می‌کنند و آیا می‌توانند کارشان را در ددلاین‌های فوری تحویل بدهند یا خیر. اصولا همه‌‌ کارفرمایان می‌خواهند افرادی را استخدام کنند که راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات ارائه می‌دهند. به همین دلیل این سؤال را مستقیما از داوطلبان شغلی می‌پرسند و داوطلبان هم همان جوابی را می‌دهند که ایده‌آل به نظر می‌رسد. ولی جف بزوس با مطرح‌کردن چالش‌های مختلف، مانع از این می‌شود که کارمندان پاسخ‌های از قبل آماده‌شده‌ خود را به او تحویل دهند.  پیتر تیل، هم‌بنیانگذار پی‌پال مؤسس میلیاردر پی‌پال در کتاب «از صفر تا صد» توضیح می‌دهد که در جریان جلسات مصاحبه، به دنبال افرادی می‌گردد که حاضر نیستند همیشه موافق جریان آب شنا کنند و از عقاید خود، هرچند که مخالف موج‌های متداول جامعه باشد، دست نمی‌کشند. او معتقد است افرادی که می‌توانند به ‌طور منطقی و مستدل توضیح دهند که چرا حکمت رایج و سنتی را نمی‌پذیرند و خودشان را ناگزیر نمی‌دانند که از مصوبات جامعه پیروی کنند، افراد صادق، هوشیار و توانمندتری هستند.