مطالب مرتبط:

برگزاری استارتاپ ویکند در حوزه مطالعه و آموزش الکترونیکی

معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری تهران در خصوص برگزاری استارتاپ ویکند در دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران گفت: این رویداد با همکاری پارک دانشگاه تهران برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا، مح ...

استخدام جوشکار

استخدام جوشکار

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل جوشکار برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام جوشکار هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل جوشکار از جمله، معرفی شغل جوشکار ، وظایف شغل جوشکار ، بازار کار شغل جوش ...

افزایش محبوبیت اینترنت اشیاء در تایلند

افزایش محبوبیت اینترنت اشیاء در تایلند

به لطف آمادگی زیرساخت بی‌سیم کشور تایلند، تایلندی‌ها در مقایسه با سایر کشورها در آسیا و اقیانوسیه از اینترنت اشیاء برای کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند.  استفاده از دستگاه‌های همراه، افزایش آمادگی پهنای باند نسل چهارم و مراکز داده‌ و نیز دسترسی به مراکز تجزیه و تحل ...

همیشه مشکوک بودن به پژوهشگران و اساتید حرفی نادرست است/دانشگاه ها کارآفرین باشند

به گزارش وانانیوز،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح شنبه در سی ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه ایران کشوری است که در دو مقطع تاریخی در علم و تمدن بشری نقش بسیار ارزنده ایفا کرده است، اظهار کرد: ایران، در دو مقطع پیش و بعد اسلام نقش بسی ...

ضرورت حضور دانشجویان در عرصه کارآفرینی کشور

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشجویان باید بتوانند خود منشا کارآفرینی در کشور باشند گفت: این موضوع در چشم انداز دانشگاه مورد تاکید قرار گرفته است.به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبا ...

سبک زندگی استارتاپی: میانبرهای خوشحالی

سبک زندگی استارتاپی: میانبرهای خوشحالی

هر روز که می‌گذرد، رد لبخند روی لب‌هایتان کمرنگ‌تر می‌شود. احساس می‌کنید خود امروزتان با کسی که سال‌های قبل در آینه می‌دیدید، یک دنیا فرق کرده اما نمی‌توانید راهی برای ماندگار‌کردن شادی‌های کوچک‌تان در زندگی خود پید ...

کارگاه تخصصی «اینترنت اشیا و فرصت های کارآفرینی»

۱۸ اسفند ۱۳۹۶ بوشهر- خیابان شهیدماهینی- دانشگاه خلیج فارس- مرکز کارآفرینی ...

نخستین نشست خبری آنلاین وزیر ارتباطات برگزار شد

نخستین نشست خبری آنلاین محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) ۱۹ اسفند ماه برگزار شد. در این نشست جهرمی به صورت آنلاین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش اکوس ...

مسائلی که موفقیت شغلی شما را به خطر می اندازد

مسائلی که موفقیت شغلی شما را به خطر می اندازد

بسیاری از ما به دلایل مختلفی در شغل خود احساس موفقیت نمی کنیم و به این خاطر معمولا مدیر خود را مقصر می دانیم. در حالی که اشتباهاتی که تکرار می کنیم باعث به خطر افتادن آینده شغلی ما می شود. ...

تاپیک سی و چهارم: از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری توسط مؤسس اوبر تا شکایت دولت فرانسه از شرکت های گوگل و اپل

طبق روال یکشنبه های گذشته، این هفته نیز به بررسی ۵ خبر مهم خارجی که طی هفته گذشته در صدر خبرهای منتشر شده توسط خبرگزاری های مختلف جهانی فعال در حوزه کسب وکار منتشر شده است، خواهیم پرداخت. ...

استارتاپ ایرانی میوه را اینترنتی و ارزان تر از بازار توزیع می کند

یک تیم استارتاپی موفق شدند ایده خود تحت عنوان توزیع اینترنتی میوه را ارزان تر از قیمت ستاد تنظیم بازار اجرایی کنند.

مدیریت بحران فیسبوک پس از رسوایی اخیر

مدیریت بحران فیسبوک پس از رسوایی اخیر

به دنبال سوء استفاده شرکت بریتانیایی Cambridge Anlaytica از پروفایل ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک، این شبکه اجتماعی با مشکلات فراوانی روبرو شد. پس از رسوایی فیسبوک، نجات یا سقوط این شبکه اجتماعی به سیاست ها ...

تدوین لایحه راهگشای استارت آپ های فناوری

بیش از حمایت مالی از کسب وکارهای نوپا، تسهیل قوانین و حل موانع این شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل، لایحه ای در این باره مورد توجه مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است و وعده تدوین آن را داده اند. ...

سبک زندگی استارتاپی: بهار بی استرس  یعنی چه؟

سبک زندگی استارتاپی: بهار بی استرس یعنی چه؟

سبک زندگی استارتاپی: بهار بی استرس یعنی چه؟نکاتی کاربردی برای جان به در بردن از اضطراب روزهای تعطیل ماجرا تنها به آمار سرسام آور تصادفات جاده ای در روزهای ابتدای سال مربوط نمی شود و تنها سیل سوالاتی که عید دیدنی ها حریم خصوصی شما را ...

لطفا تحسین محتوا!

لطفا به معجزه محتوا ایمان بیاورید!

بازاریابی محتوا است از یک رویکرد استراتژیک به بازاریابی در مقایسه با تولید و توزیع محتوای ارزشمند است که متناسب و منطبق با کسب و کارعمومی برای تعیین جذب. هدف از این کار این است که هدایت مشتریان به خرید یک کسب و کار سودآور است. به طور خلاصه به جای این ممکن است محصول و خدمات. اطلاعات برای انتقال به او که دانش خود را در مورد این محصول افزایش می‌دهد.   تفاوت بازاریابی محتوا و سایر روش‌های بازاریابی این نوع از بازاریابی که مبتنی بر محتواست، تفاوت‌های بسیار با سایر روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی دارد؛ هر‌چند که ممکن است در بعضی از اصول با هم مشترک باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند؛ در ادامه تفاوت بازاریابی محتوا با سایر روش‌های بازاریابی بیان شده است.   تبلیغات بومی یا همسان (native advertising) در روش بازاریابی محتوا برای انتشار محتوا تمرکز بر ایجاد یک رسانه و مالکیت آن است و اجاره‌کردن یک رسانه برای انتشار محتوا جایی ندارد. در روش تبلیغات بومی یا همسان، یک کانال یا پلتفرم انتشار محتوا خارج از محدوده رسانه‌های سازمان، اجاره می‌شود و از این طریق با پرداخت هزینه بابت اجاره پلتفرم‌ها، فرصتی برای انتشار محتوا پیدا می‌شود. معمولا محتوای تبلیغات رایج مبتنی بر اطلاعات محصول است اما در تبلیغات همسان، محتوایی جذاب، کاربردی و منطبق بر گروه خاصی از مخاطبان نیز استفاده می‌شود. در این شیوه هدف‌گذاری مخاطب و محتوای کاربردی مشابه با بازاریابی محتواست. اگر شما هنوز مخاطبی ندارید، تبلیغات بومی برایتان بسیار مؤثر خواهد بود. بنابراین:اگر برای انتشار محتوا پول پرداختید: تبلیغات کرده‌اید.اگر برای انتشار محتوای ارزشمند، کاربردی و متناسب با فرمت محتوای یک وب‌سایت مرتبط با کسب‌وکار خود، پول پرداخته‌اید: تبلیغات بومی یا همسان کرده‌اید.اگر محتوایی ارزشمند، مناسب و با هدف جذب مخاطبان خاص تولید کردید و ‌روی پلتفرم‌های خود و یا رایگان منتشر کردید: بازاریابی محتوا انجام داده‌اید.  محتوای برندمحور (branded content) در بازاریابی محتوا، محتوا بر مبنای مخاطب تولید می‌شود اما محتوای برندمحور بر مبنای کسب‌وکار شکل می‌گیرد. در داستان‌سرایی این شیوه، محصول و یا خدمت برند نقش اول داستان را بازی می‌کند. بیشتر کسانی که از این شیوه استفاده می‌کنند کمپین‌محور هستند. آنها به دنبال یک فرآیند مستمر تولید محتوا نیستند. این شیوه همان کار تبلیغات است و نه چیزی بیشتر.  بازاریابی محصول (product marketing) اگر بخواهیم اولین و مهم‌ترین تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی محصول را بیان کنیم، باید گفت‌ بازاریابی محتوا مشتریان وفادار و بهتری ایجاد می‌کند و بازاریابی محصول بر فروش تمرکز دارد. اگر بازاریابی محتوا به‌درستی انجام شود، چیزی فراتر از فروش به دست می‌آورید. اگر فقط بر فروش تمرکز کنید، نمی‌توانید مسائل و چالش‌های آنها را حل کنید و محصول خود را توسعه دهید.با پیشرفت جوامع و فراگیر‌شدن فضای مجازی، تغییراتی که در نوع دریافت محتوا و نحوه‌‌ دریافت اطلاعات رخ داد، نوع تبلیغات و بازاریابی به دو مدل سنتی و دیجیتال تقسیم شد که در ادامه مدل اجرایی هر روش و تفاوت آنها با بازاریابی محتوا بیان شده است:  بازاریابی سنتی (Traditional marketing) تبلیغات به روش سنتی یک ارتباط یکجانبه و غیرتعاملی با مخاطب ایجاد می‌کند و تنها ابزار سنجش عملکرد آن فروش است. در این روش سرعت انتقال اطلاعات محدود و با سرعت بسیار بالا صورت می‌گیرد. در این روش سنجش عملکرد تنها میزان فروش نیست و معیارهای مختلفی برای سنجش عملکرد خواهید داشت. بازاریابی سنتی ادعای یک برند است و بازاریابی محتوا اثبات آن ادعاست.  بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه فعالیت‌های بازاریابی در فضای دیجیتال شامل وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه، پیامک، بازاریابی ایمیلی و... است. این روش معمولا از تکنیک‌های اتوماسیون بازاریابی، فروش آنلاین و سئو  بهره می‌برد. بازاریابی محتوا به طور کل استفاده از محتوا در فرآیند مستمر بازاریابی است که می‌تواند آنلاین و یا آفلاین باشد و مختص یک فضای خاص همانند فضای دیجیتال نیست.  بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تمرکز فعالیت‌های بازاریابی صرفا بر خود شبکه‌های اجتماعی است و محتوا برای آن شبکه‌ها تولید و درون آنها بارگذاری می‌شود. اما در بازاریابی محتوا تمرکز فعالیت‌ها بر وب‌سایت است و شبکه‌های اجتماعی نقش یک ابزار انتشار را دارند و پشتیبان محتوای وب‌سایت هستند. بنابراین در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ساختار و چارچوب محتوا بر پایه الزامات محتوایی آن شبکه‌های اجتماعی تنظیم می‌شود اما در بازاریابی محتوا، وب‌سایت بیشتر بر ایجاد تقاضا تمرکز دارد. محتوای باکیفیت و ارزشمند مخاطبان جدیدی را به وب‌سایت می‌آورد و تلاش می‌کند آنها را به مشتریان بالفعل تبدیل کند.  بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (سئو) دو مفهوم بازاریابی محتوا و سئو درکنار یکدیگر استفاده می‌شوند. موجودیت هر کدام به دیگری وابسته است.اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. سئو فقط یکی از اجزای پازل بازاریابی محتواست. جست‌وجوی ارگانیک، ایمیل، ورود مستقیم به وب‌سایت، لینک بازگشتی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و سایر روش‌های جذب مخاطب از بخش‌های تکمیلی فرآیند محتواست. شما باید طیف وسیعی از روش‌های جذب مخاطب را در فضای آنلاین داشته باشید و گوگل فقط یکی از آنهاست. با وجود همه مزایایی که برای بازاریابی محتوا بیان شد، باید دانست که هر‌کدام از این روش‌ها در جای خود برای بازاریابی محصول مناسب است و گاه باید در کنار یکدیگر چند روش به صورت مکمل اجرا شوند. آنچه مهم است شناسایی مخاطبان و نیاز آنها و گزینش روش درست بازاریابی مبتنی بر عوامل متعدد است. تهیه و تنطیم : فرامحتوا