مطالب مرتبط:

افزایش اعتماد به نفس بچه ها، چگونه؟

یک روان شناس تأکید کرد: پذیرش فرزندان بی قید و شرط و همان گونه که هستند زمینه ساز رشد اعتماد به نفس در شخصیت آن ها است.

از پوشک گرفتن کودک، نکاتی برای مادران

آرین، هجده ماهگی را به پایان رسانده و در این سن به حدی از رشد و تکامل رسیده است که پیش از عمل دفع، می تواند آن را احساس کند. اکثر پزشکان حوالی دو سالگی را سن مناسبی برای آموزش توالت رفتن به بچه ها می دانند. ...

مدفوع سبز نوزادان، مربوطه به چیست؟

نوزادم موقع تولد ۳۸۰۰ و ۳ماهگی ۷۴۰۰ بود من از ۵ ماهگی بهش سرلاک و شیر خشک و حریره بادوم دادم بخاطره شیر خشک کمتر دیگه شیر خودمو میخوره .

تربیت کودکان شاد، از جون و دل مایه بگذارید

همه والدین آرزو دارن کودکانشون از زندگی لذت ببرن، دیگران رو دوست داشته باشن و همچنین حس کنند دوست داشته میشن.

انتخاب نام فرزند، چه نکاتی مهم است؟

وقتی پدر و مادر، نام افراد مشهور و تاریخی را بر کودک خود می گذارند، گویا انتظار می رود کودک نیز مانند آنان رفتار کند.

مشکلات خواب زنان باردار، چاره چیست؟

در بارداری ممکن است مسیرهای بینی شما بر اثر افزایش سطح استروژن در بدنتان متورم شود که این امر می تواند موجب خروپف کردن شما شود.

گرفتن ابله مرغان در نوزادان، راه درمان

نوزاد 37 روزه ای دارم که آبله مرغان گرفته دکتر قرص آسیکلوویر 200 تجویز کرده آیا خطری برای نوزادم نداره؟

روابط زناشویی موفق، جراحی باربی موثره؟

لبیاپلاستی رایج ترین عمل زیبایی اندام تناسلی زنان است.

درمان زگیل تناسلی در زنان، آنچه باید بدانیم

از نیتروژن مایع به روش کرایوتراپی نیز می توان کمک گرفت. باید به فواصل یک الی دو هفته تا بهبود ضایعات تکرار شود.

اختلاف سنی در ازدواج، یک سال خوبه؟

واقعیت این هست که این میزان تفاوت سنی آنقدر زیاد نیست که بخواهد تناسب ها را چه در ظاهر و چه در نگرش ها بر هم بزند.

بیماری یبوست در زنان، درمان چیست؟

نیم ساعت قبل غذا و تا 2 ساعت بعد غذا به هیچ وجه مایعات مصرف نشود. این نکته را حتما حتما رعایت کنید.

سونوگرافی تعیین جنسیت، هفته چندم برم؟

برای تعیین جنسیت در چند هفتگی به سونوگرافی برم؟

تاثیر چاقی در دوران بارداری

افزایش وزن بیش از حد طبیعی در دوران بارداری سبب افزایش خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر فشارخون بالا،....

آزمایش غربالگری در بارداری، اطمینان از سلامت جنین

محلول ورومال استفاده کردم. می خواهم بدونم چه مشکلی روی جنین می تونه گذاشته باشه؟

تشکیل نشدن قلب جنین، امیدوار بودن تا کی؟

خیلی نگرانم یعنی باردار نیستم و دچار سقط می شم.

افسردگی در دوران بارداری، نحوه تشخیص و درمان

اگر چه اغلب حاملگی دورانی لبریز از شادی و شعف تصور می شود، اما این مساله در همه خانم ها صدق نمی کند.

سرکلاژ دهانه رحم، مناسب چه کسانی است؟

من در هفته 17 حاملگی سونوگرافی رفتم و طول سرویکس 29 بود

آموکسی سیلین برای نوزاد، مقدار مجاز

دخترم سرماخورده بردیمش دکتر بهش اموکسی داد وقتی داشتم ابجوش قاطیش میکردم از اون خط رفت بالاتر حواسم نبود.

محاسبه سن جنین، سونو دقیقتره یا پریود؟

سن جنین بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی است؟ یا نه بر اساس یافته های سونو.

هم خونی مادر و پدر، خطر برای جنین

آیا برای جنین مشکلی هست؟ گروه خونی بچه ام چی میشه؟

بهترین تغذیه در دوران بارداری. توصیه می شود بخوانید

بهترین تغذیه در بارداری، توصیه های خواندنی

سوال: تغذیه در دوران بارداریپاسخ: لطفا یک فایل کامل شامل (قد - وزن قبل از بارداری, زمان وزن - سن - بگو تا راهنمایی از تفکر خود را.یکی از مهم ترین وظایف خانم ها در طی دوران بارداری حفظ سلامتی خود و جنین در جهان است. پس از به تغذیه سالم در این سن است. انتخاب صحیح تغذیه در دوران بارداری به بهبود رشد و تکامل جنین کمک می کند.بر خلاف تصور بسیاری از مردم که فکر می کنم که در دوران بارداری انرژی باید ارائه شود. دریافت کالری شما نیاز به در هر روز به طور متوسط 300 کالری بیشتر از قبل از بارداری مصرف شود؟. اگر چه ممکن است در ماه اول بارداری تهوع و استفراغ می تواند برخی از مشکلات تلاش رژیم غذایی, عدم تعادل در ذهن و ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری است.توصیه:* برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز طیف گسترده ای از مواد غذایی برای خوردن. مصرف روزانه 6 تا 11 واحد از نان و غلات و حبوبات. "از 2 تا 4 واحد از میوه ها و 4 واحد یا بیشتر سبزیجات و 4 واحد لبنیات و 3 واحد از منابع پروتئینی (گوشت قرمز و گوشت مرغ و ماهی و تخم مرغ و غلات و یا مغز). مقدار کمی از چربی و شیرینی.* غذاهای غنی از فیبر مانند برنج و ماکارونی و غلات و نان و غلات و همچنین میوه ها و سبزیجات را انتخاب کنید.* هنگامی که شما حامله هستید. مطمئن شوید که ویتامین ها و مواد معدنی به اندازه کافی از رژیم روزانه خود است. به منظور اطمینان حاصل شود که شما دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی است. هر روز مکمل های ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری است.* در طول بارداری است. روزانه 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم از رژیم غذایی خود را. به این منظور روزانه حداقل 4 واحد لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم بخورید.بهترین منابع کلسیم محصولات لبنی مانند شیر و ماست و پنیر و ماست و قره قاط cor و همچنین غذاهای دریایی. سایر منابع کلسیم شامل : سبزیجات برگ سبز ، کشمش و بادام و غیره. پسته و بادام زمینی و گردو است.* برای اطمینان از دریافت 27 میلی گرم آهن در روز، حداقل روزانه 3 واحد از غذاهای غنی از آهن را مصرف کنید. غذاهای غنی از آهن عبارتند از : گوشت قرمز، ماهی، مرغ، زرده تخم مرغ، سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج تازه و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، دانه های روغنی، خشکبار مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو، توت خشک، انجیر خشک و کشمش.* زنان باردار روزانه 70 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. بنابراین حداقل یکی از منابع خوب ویتامین C را در روز مصرف کنید. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.* روزانه حداقل یکی از منابع خوب اسید فولیک را دریافت نمایید. منابع غنی از اسید فولیک عبارتند از : مخمر (ماءالشعیر)، حبوبات پخته(مانند انواع لوبیا و نخود)، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج پخته، گوشت گوساله، جوانه گندم خام، کاهو، آب پرتقال، کلم، زرده تخم مرغ و موز. هر خانم باردار روزانه حداقل به 0/4 میلی گرم اسید فولیک نیاز دارد تا از بروز نقص لوله عصبی در جنین (اسپینا بیفیدا) پیشگیری کند.* روزانه حداقل یکی از منابع خوب ویتامین A را دریافت نمایید. منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، هویج ، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، آب کدو، شلغم، چغندر، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، شیر، زرده تخم مرغ.البته در مورد مصرف جگر و آب هویج که دارای مقدار زیادی ویتامین A هستند، حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا دریافت اضافی ویتامین A (بیش از 1000 واحد بین المللی در روز) ممکن است با ناهنجاری های جنینی در ارتباط باشد.غذاهایی را که باید زنان باردار از آن ها اجتناب کنند* در طول بارداری از مصرف الکل اجتناب کنید. مصرف الکل با زایمان زودرس، عدم رشد ذهنی، نقص های مادرزادی و وزن کم هنگام تولد مرتبط می باشد.* مصرف کافئین را به کمتر از 300 میلی گرم در روز محدود نمایید. میزان کافئین در نوشیدنی های متنوع، به دانه ها و برگ های استفاده شده و چگونگی آماده سازی آنها وابسته می باشد.فنجانی با گنجایش 224 گرم قهوه، به طور میانگین حاوی 150 میلی گرم کافئین می باشد، در حالی که همین میزان چای سیاه حدود 80 میلی گرم کافئین دارد. به خاطر داشته باشید محتوای کافئین یک قالب شکلات برابر یک چهارم فنجان قهوه می باشد.* استفاده از ساخارین (قند مصنوعی) در طول بارداری شدیدا منع می گردد، زیرا می تواند از جفت عبور کرده و در بافت های جنین باقی بماند. اما استفاده از سایر شیرین کننده های مصنوعی در طول بارداری، چنانچه مورد تایید و استاندارد باشد، بلامانع است.شیرین کننده های مصنوعی مورد تایید شامل آسپارتام، آس سولفام K و سوکرالوز می باشند. مصرف این شیرین کننده ها در حد اعتدال اشکالی ندارد، بنابراین با پزشک خود راجع به میزان مصرف این شیرین کننده ها در طول بارداری مشورت کنید.* میزان کل چربی رژیم را به 30 درصد یا کمتر از کل کالری روزانه کاهش دهید. مثلا فردی که روزانه 2000 کیلو کالری انرژی دریافت می کند، می تواند 65 گرم چربی یا کمتر در روز مصرف کند.* دریافت کلسترول را به 300 میلی گرم یا کمتر در روز محدود کنید.* از مصرف پنیرهایی که پاستوریزه نیستند خودداری کنید، زیرا ممکن است سبب عفونت گردند. اما می توانید از پنیرهای پاستوریزه و فرآوری شده و یا ماست استفاده نمایید.* از مصرف غذاهای دریایی خام به خصوص میگو اجتناب کنید.برخی از مشکلات دوران بارداریدر طول بارداری ممکن است حالت تهوع صبحگاهی، اسهال یا یبوست داشته باشید. لذا به این پیشنهادات توجه نمایید:حالت تهوع صبحگاهی: قبل از اینکه از رختخواب بلند شوید، مقداری بیسکوییت ترد بخورید. غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت کم حجم دریافت نمایید. از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده اجتناب کنید.یبوست: میزان زیادی از سبزیجات و میوه های تازه بخورید. همچنین 6 تا 8 لیوان در روز آب بنوشید.اسهال: غذاهای حاوی پکتین و صمغ (دو نوع فیبر غذایی) مانند پوره سیب، موز، برنج سفید، آرد جو، نان گندم تصفیه شده را بخورید، زیرا به جذب آب کمک می کنند.سوزش سر دل: غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت کم حجم بخورید. قبل از خوردن وعده غذایی تان، شیر بنوشید. مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی کافئین را کاهش دهید.ورزش در بارداریورزش منظم به شما کمک می کند تا تغییرات جسمانی بارداری را تحمل کنید، به زایمان راحت و پیشگیری از عوارض بعد از زایمان کمک می کند، سطح انرژی شما را بالا می برد و سلامت شما را بهبود می بخشد.ورزش همچنین با بالا بردن استقامت و کشش عضلات، شما را برای زایمان آماده می کند و بهبود پس از زایمان را سرعت می بخشد. به اغلب زنان باردار، حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط در اکثر روزهای هفته توصیه می شود. اما حتی زمان و دفعات کمتر نیز، به آمادگی در زایمان و تناسب اندام شما کمک می کند.پیاده روی، ورزش مناسبی برای شروع می باشد. این ورزش شرایط هوازی متوسطی با حداقل فشار بر مفاصل را ایجاد می کند.ورزش های قدرتی نیز تا زمانی که وزنه سنگین بلند نمی کنید، مناسب می باشند. البته در همه موارد باید با پزشک خود برای انتخاب نوع و شدت ورزش مشورت نمایید.جدول مربوط به وزن گیری در دوران بارداریوزن قبل از بارداری اضافه وزن توصیه شده در بارداریکم وزن 5/12 تا 18 کیلوگرموزن طبیعی 11 تا 16 کیلوگرماضافه وزن 7 تا 11 کیلوگرمچاق کمتر از 7 کیلوگرمدر سه ماهه اول بارداری، اکثر زنان نیازی به افزایش وزن ندارند، این خبر خوبی برای خانم هایی است که حالت تهوع صبحگاهی دارند.در ماه های اول بارداری، نیاز به افزایش وزن کمی دارید که با دریافت 150 تا 200 کالری اضافی در روز برطرف می شود؛ این میزان کالری اضافی را می توان با داشتن اشتهایی طبیعی و دریافت 5/1 لیوان آب پرتقال یا نصف لیوان ماست کم چرب تامین کرد.افزایش وزن در سه ماهه دوم و سوم به خصوص چنانچه کم وزن می باشید، حائز اهمیت است.در این دوران باید هر ماه 1/5تا 2 کیلوگرم وزن اضافه کنید. دریافت 300 کالری بیشتر در روز، شما را به این هدف می رساند.

منابع: